Αν θα είχες τη δυνατότητα, να οραματιστείς το περιβάλλον στο οποίο θα καλεστείς να υπάρξεις, λειτουργήσεις, δημιουργήσεις κατόπιν μιας μεγάλης κρίσης, είναι σίγουρο ότι θα διέθετες περισσότερο χρόνο να διαχειριστείς -πνευματικά και ψυχολογικά- αποτελεσματικότερα την αναπόφευκτη αλλαγή και να προετοιμαστείς καλλίτερα για να αναλάβεις δράση!
Και ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι, σπαταλούν πολύ χρόνο σε μοιρολατρία και, στην καλλίτερη περίπτωση, προσδοκώντας την επάνοδο στην “κανονικότητα” (προηγούμενη κατάσταση), κάποιοι, λίγοι όμως, σηκώνονται ψηλά με το “ελικόπτερο” και επιχειρούν να δουν τη μεγάλη εικόνα. Να δουν το πραγματικό μέγεθος της κατάστασης, τις ανοικτές εξόδους διαφυγής καθώς και την επόμενη ημέρα με τον εαυτό τους μέσα σ’ εκείνη!
Η πρωτόγνωρη κατάσταση την οποία βίωσε όλος ο ανθρώπινος πληθυσμός του πλανήτη στο ξεκίνημα του 2020, αδιαμφισβήτητα δημιούργησε ένα παγκόσμιο σοκ. Όμως, κανένα σοκ δεν κρατάει πραγματικά πάνω από 48 ώρες. Ο ανθρώπινος οργανισμός βρίσκει γρήγορα τρόπο να συνέλθει. Και αφού το κάνει αυτό, αναζητά τους τρόπους και τα μέσα για να επιβιώσει στις νέες συνθήκες.
Η παρούσα υγειονομική κρίση, δημιούργησε μια πρωτόγνωρη για την ανθρωπότητα, συνθήκη. Δημιούργησε φόβο, καχυποψία, άγχος, αμφισβήτηση, ανησυχία, συγκίνηση, πένθος, όμως.. για πρώτη φορά σ’ ένα παγκοσμιοποιημένο/συνδεδεμένο περιβάλλον, εξαπλώθηκαν όλα αυτά παντού.
Δυστυχώς θρηνήσαμε πολλές ανθρώπινες απώλειες χωρίς αυτό να έχει λάβει ένα τέλος και χωρίς να γνωρίζουμε για τυχόν μελλοντικές αναζωπυρώσεις. Δεν είναι η πρώτη, αλλά παράλληλα δεν θα αποτελέσει και την τελευταία τέτοια απειλή για τον ανθρώπινο πληθυσμό. Είναι όμως στη φύση μας -και εδώ επιβάλλεται να την υπακούσουμε-, να μαθαίνουμε να ζούμε με αυτά, να θωρακιζόμαστε και να εξελισσόμαστε.
Όπως σε παρελθούσες -μικρότερου βεληνεκούς βέβαια- κρίσεις, έτσι και τώρα, μια διέξοδο από την ψυχολογική κυρίως φόρτιση, αποτέλεσε η απόδραση στη φύση και την εκγύμναση. Η εκτόνωση αυτή δείχνει να είναι φυσική άμυνα του ανθρώπινου είδους, το οποίο στο κατώφλι της κατάθλιψης και της μιζέριας, προτιμά ν’ αντιδράσει, αντί να υποκύψει. Βάσει έρευνας που δημοσιεύθηκε στο “The Lancet Public Health” και αφορούσε στις επιπτώσεις της κρίσης μετά το 2008, η Ελλάδα για κάθε χρόνο οικονομικής κρίσης, θρηνούσε επιπλέον 3.000 άτομα (https://www.thelancet.com/journals/lanpub/article/PIIS2468-2667(16)30018-4/fulltext). Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει κανείς να αναλογιστεί την ακούσια θετική συμβολή του μαζικού αθλητισμού, έναυσμα του οποίου δόθηκε από την κρίση και αναπτύχθηκε ραγδαία. Αυτό συνετέλεσε στον περιορισμό της επίπτωσης, συγκρατώντας την, στον αριθμό αυτό. Θα μπορούσε κανείς να κάνει τους σχετικούς υπολογισμούς του για τις επιπτώσεις σε ανθρώπινες ζωές που έρχονται στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως πλέον, από την αναπόφευκτη οικονομική κρίση (πολλαπλασίου μεγέθους) που θα ακολουθήσει της παρούσης υγειονομικής. Έχοντας μάλιστα γκρεμιστεί ολοσχερώς το οικοδόμημα του οργανωμένου μαζικού αθλητισμού (τουλάχιστον 5 μήνες χωρίς διοργανώσεις, αθλητικά events και αγώνες).. αρχίζει πλέον να διαφαίνεται ευκρινώς η επιτακτική ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών τόσο από τους επίσημους κρατικούς φορείς (Υπουργεία, Γενικές Γραμματείες, Ομοσπονδίες, Δήμοι, Περιφέρειες κλπ), όσο και από την ιδιωτική πρωτοβουλία, δηλαδή: διοργανωτές και χορηγούς.
Εκπροσωπώντας την πλευρά των διοργανωτών και συνεργαζόμενοι στενά με εταιρείες και οργανισμούς που χρηματοδοτούν τα αθλητικά/ψυχαγωγικά events που διοργανώνουμε, διαισθανόμαστε και αφομοιώνουμε τη νέα υπόσταση του κοινού μας ρόλου που είναι η Κοινωνική Υπευθυνότητα μέσω της συμβολής στην ανάταξη της κοινωνίας. Τα αθλητικά και ψυχαγωγικά events, επιβάλλεται να επαναξεκινήσουν (ασφαλώς με νέους κανόνες και προδιαγραφές ασφαλείας), γιατί αποτελούν την υγιή εκτόνωση των προβλημάτων των ανθρώπων, την διεκδίκηση της ζωής, της προσπάθειας, της αναγνώρισης, της υπέρβασης και της νίκης, την επανασύνδεση των ανθρώπων και τη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών, συστατικά όλα αυτά, της πνευματικής και ψυχικής ισορροπίας και ευδαιμονίας. Είναι αξιοσημείωτο ότι χιλιάδες αθλούμενοι, μέχρι χθες συμμετέχοντες σε όλα αυτά τα μικρά ή μεγάλα αθλητικά events, βρίσκουν κοινωνική αναγνώριση και νέο αυτοπροσδιορισμό μέσα από τα επιτεύγματά τους στον αθλητισμό αυτό, έχουν μάθει να βάζουν στόχους, να προπονούνται γι’ αυτούς, να τους διεκδικούν και να επικοινωνούν τις επιτυχίες τους. Δημιουργούν και συναντούν φίλους και παρέες σε προπονήσεις και αγώνες, αναπτύσσουν σχέσεις και κοινωνικοποιούνται πλέον και με αυτό τον τρόπο.
Πέρα λοιπόν από την κλασική επικοινωνία προϊόντων και υπηρεσιών “branding” ή/και “experience” που συνήθως επιδιώκει μέσα από τις χορηγίες της μια επιχείρηση/οργανισμός, πλέον αποκτά και τον τιμητικό ρόλο να συμβάλει στην ανάταξη του μαζικού αθλητισμού καθώς και του αθλητικού τουρισμού. Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, οι επιχειρήσεις/οργανισμοί, με την ίδια υπευθυνότητα που συνέβαλαν άμεσα στη στιγμή της κορύφωσης της κρίσης (δωρεές, παροχές κλπ), συνεισφέρουν μέσω των χορηγιών, έμμεσα τώρα, στην επιστροφή του ενθουσιασμού και του χαμόγελου στις αθλητικές προσπάθειες!
Και επειδή τα λόγια δεν αρκούν, προχωρήσαμε σε πράξεις. Με σύνεση και αισιοδοξία σχεδιάσαμε το νέο υγειονομικό πλαίσιο (https://trimore.gr/el/ygeionomiko-plaisio) για τις διοργανώσεις μας. Το οποίο το υποβάλαμε προς διαβούλευση στα διάφορα φόρα μαζικού αθλητισμού, τα ΜΜΕ καθώς και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ώστε να συμβάλουμε στο έργο της και προχωρούμε στον σχεδιασμό υλοποίησης των events μας, αρχίζοντας από τον Σεπτέμβριο στο Ρέθυμνο. Παράλληλα, θέσαμε το πλαίσιο αυτό στη διάθεση και των άλλων διοργανωτών, ώστε μαζί να δούμε το μέλλον, γιατί μαζί χτίζουμε εκείνο που αύριο θα είναι η “υφιστάμενη κατάσταση” και πρέπει να συνεχίσει να μας ενθουσιάζει εκείνη. Σήμερα, καλούμε τις εταιρείες/οργανισμούς που βλέπουν μαζί μας το όραμα, να σταθούν δίπλα στις προσπάθειές μας με ρόλο που όλους θα μας κάνει περήφανους, δηλώνοντας σίγουροι ότι μαζί θα βρούμε τον τρόπο να αναστρέψουμε το κλίμα και να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια. Τέλος, ακολούθως θα καλέσουμε τα ΜΜΕ να κοιτάξουν επίσης μέσα από το νέο πρίσμα (προσφορά στον άνθρωπο και την κοινωνία) τον μαζικό αθλητισμό και να αναβαθμίσουν την επικοινωνία του αθλητισμού αυτού, ταυτόχρονα με τον πρωταθλητικό, επαγγελματικό και μέχρι σήμερα δημοφιλή αθλητισμό.
Κωνσταντίνος Μητρόπαπας
Director of TRIMORE - XTERRA Greece - ISOMAN Hellas
www.trimore.gr FB: constantinos.mitropapas INSTA: constantinosmitropapas
Κατεβάστε την άποψη-πρόταση εδώ